CARHARTT WIP
Carhartt WIP er gren inden for Carhartt; en bestemt kollektion, som virkelig tager udgangspunkt i fundamentet for hele brandet, dengang Carhartt udelukkende designede arbejdstøj til håndværkere og erhvervsfolk. WIP står for “Work in Progress”, og tøjet kendetegnes ved at være lavet af samme robuste og hårdføre materialer som deres originale arbejdstøj.
Se vores udvalg:- Carhartt Bukser & Jeans
- Carhartt Huer
- Carhartt Jakker
- Carhartt Sweatshirts
- Carhartt T-shirts
- Carhartt Tasker
- Carhartt Overalls
HISTORIEN BAG CARHARTT WIP
Carhartt er et amerikansk tøjmærke, der på mange måder har været med til at definere den amerikanske modeverden, som i forlængelse – og som resultat af globaliseringen – har været med til at definere moden i den vestlige verden. Brandet blev grundlagt af Hamilton Carhartt i 1889 i Detroit, som historisk set altid er blevet betragtet som en hårdtarbejdende industriby.
Carhartt startede som en pålidelig producent af arbejdstøj til alle typer erhverv – herunder skibsindustrien, jernbaneindustrien, byggeri, landbrug og meget mere. I løbet af 2. Verdenskrig producerede Carhartt uniformer og tøj til de amerikanske tropper, hvilket blot gjorde brandet yderligere folkekært.
Denne fortælling resonerer i øvrigt med historien om et andet verdenskendt brand – nemlig Levi’s – hvis vej til storhed ligeledes inkluderer at være leverandør af denim til hæren i dens tidlige år.
CARHARTT WIP: FRA ARBEJDSTØJ TIL GLOBALT MODEBRAND
I 1980'erne og 1990'erne blev Carhartt et populært brand blandt hip-hop-kulturen, og det var i denne periode, hvor brandet begyndte at skifte identitet. Det var især deres bukser og jakker, der gjorde sig bemærkede, og de begyndte i den forbindelse at tænke ind i, hvordan de kunne harmonere det pålidelige industrielle look med den mere ungdommelige og populære streetwear-stil.
Ved årtusindskiftet blev Carhartt genopdaget af en ny generation af forbrugere, og det blev i den forbindelse også et populært livsstilsbrand for udendørs- og naturmennesker.
SÅDAN REFLEKTERES BRANDIDENTITETEN I EN CARHARTT-BUTIK
Carhartt har sine egne butikker rundt omkring i verden, men brandet sælges også gennem andre forhandlere. Om det er ved en separat stand sammen med flere andre brands i en forhandlers lokaler eller i deres egne eksklusive butikker, så er det tydeligt, at Carhartts identitet er meget manifesteret i måden, tøjet – og især items fra Carhartt WIP – bliver præsenteret på.
Man er som kunde slet ikke i tvivl om, at stemningen forbundet med Carhartt WIP er meget rustik og uformel. Carhartt præsenterer sig selv og sine produkter på en meget unik måde, som blander streetwear med tung industri. Derfor vil du ofte i en Carhartt-butik – eller ved en Carhartt-stand – opleve, at Carhartt-tøj f.eks. er udstillet på industripaller, primitive og upolerede trækasser eller hængende på vandrør.
Det afspejler tydeligt den brandidentitet, som Carhartt udspringer fra, og som de stadig holder kær. Carhartt WIP er med andre ord items, hvor tøjet taler for sig selv. Det er rustikt, holdbart og unægteligt tiltrækkende på sin helt egen rå og nedtonede måde.
I DAG FOKUSERER BRANDET OGSÅ PÅ AT DESIGNE CARHARTT TØJ TIL DAMER
110 år efter at virksomheden blev grundlagt, begyndte Carhartt at designe tøj til kvinder. Mange items fra Carhartt er dog unisex, og det har det altid været, men det var først i 1999, at Carhartt begyndte at designe tøj eksklusivt til damer. Deres produktsortiment skulle nu tilbyde størrelser, pasformer og farver, der var specielt tilpasset til kvinders kroppe.
Carhartt til damer blev en ny måde at anse deres kollektioner på. Carhartt WIP til kvinder blev bl.a. produceret med et ekstra stort fokus på de nyeste teknologier og materialer, så de kunne sikre samme høje komfort og holdbarhed for kvinder, ligesom det havde gjort for mænd i årtier.
HAR DU SPØRGSMÅL TIL VORES CARHARTT WIP-PRODUKTER?
Vi håber, at du er blevet klogere på Carhartt WIP og er lige så forelsket i brandets stærke kultur og lækre styles, som vi er. Du kan altid læse mere specifikt om vores forskellige Carhartt-produkter til damer inde på selve produktsiderne, men sidder du alligevel tilbage med uddybende spørgsmål, skal du ikke tøve med at kontakte os. Du kan skrive til os på kundeservice@qnts.dk eller ringe til os på tlf. 22 55 05 08. Vi ser frem til at hjælpe dig!